ГИМНАЗИЈА

Општи тип

Гимназијски смер има најдужу традицију од оснивања школе давне 1920. године. Гимназија општег типа је „на пола пута“ између природно-математичког и друштвено-језичког смера. Приближно подједнако су заступљени предмети друштвених и природних наука. Ученици којима добро иду како природни предмети, тако и језици и друштвени предмети, могу размислити о гимназији општег типа – посебно ако за сада не могу да се определе да ли их више интересује природно-математичка или друштвено-језичка област.

Наставним планом и програмом образовни предмети су распоређени тако да ученици све четири године уче математику, матерњи језик, стране језике, физику, историју, хемију, биологију…, и на тај начин стичу широко образовање, општу културу, и најбољу основу за даље студирање.

Избор и упис факултета, и будућег занимања са вишим степеном стручне спреме биће много лакши за све који се одлуче за овај смер.

За ученике са посебним способностима за рачунарство и информатику

Одељења ученика са посебним способностима за рачунарство и информатику један су од начина на који образовни систем настоји да одговори на потребе тржишта рада. Специјалистичким образовањем средњошколаца који имају изражене дигиталне компетенције повећава се квалитет студената ИТ смерова различитих факултета.

Дигитална писменост, познавање програмирања и база података које ће ученици стећи у гимназијском ИТ одељењу биће важне за њихов даљи развој. Осим проходности на факултете који школују ИТ стручњаке, матуранти тих одељења могу да наставе студије и у другим областима и тако пробију пут ка дигитализацији у пољопривреди, здравству и енергетици.

Захваљујући компетенцијама, ови ученици могу одмах по завршетку гимназије да постану део иновативних стартап компанија. Ученици који су завршили гимназијска ИТ одељења своје знање, вештине и ставове су већ успешно исказивали на конкурсима које су расписивале телекомуникационе компаније. Нарочито су велике успехе показали у веб-дизајнирању и креирању апликација за мобилне телефоне.

Специјализовани предмети се изучавају у различитим разредима. Ученици ће за  четири године имати укупно 934 часа информатичких предмета.  Овај број часова, садржаји који се изучавају, подела одељења на мање групе, стручни наставници и опремљене школе  представљају услове за матуранте који ће бити изузетно ефикасни током даљег студирања на ИТ смеровима различитих факултета.

Стручни предмети су које ће ученици имати су:

  1. Програмирање,
  2. Примена рачунара,
  3. Објектно оријентисано програмирање,
  4. Базе података,
  5. Програмске парадигме,
  6. Веб програмирање,
  7. Рачунарски системи,
  8. Оперативни системи и рачунарске мреже